Tuntikuvaukset

Tuntikuvaukset

Ladies&Gentleman

Senioreille ensisijaisesti suunnattu jumppa, mutta sopii kaikille muillekkin. Tunnilla kehitetään lihaskuntoa, tasapainoa, liikkuvuutta ja aerobista kuntoa sekä painotamme nivelten ja ryhdin merkitystä. Tämä on tunti Sinulle, joka kaipaat virkistävää ja tehokasta liikuntaa omanikäisessä seurassa ja haluat tutustua erilaisiin jumppiin. Valitsemme joka kuukausi yhdessä uuden teeman eri vaihtoehdoista, jonka mukaan liikutaan. 

Kevyt Ladies&Gentleman

Kevyempi versio Ladies&Gentlemanistä. Alussa lempeä lämmittely, teemme avaavia ja toiminnallisia liikkeitä erilaisilla välineillä ja ilman, kuitenkaan unohtamatta vatsa- ja selkälihaksia. Lopuksi rentoudumme venyttelemällä ja foamrullaten. Tämä on tunti Sinulle, joka haluat ottaa rennommin ja kevyemmin.

Chiball

Chiball on lempeä tunti, joka rauhallisesta tempostaan huolimatta on tehokasta. Tunti kehittää liikkuvuutta, tasapainoa ja harjaannuttaa keskivartalon hallintaa. Chiballissa käytetään aromaterapeuttista palloa välineenä. Tunti on saanut vaikutteita taichistä, joogasta, pilateksesta ja feldenkraisista. Tunti päättyy aina loppurentoutukseen. Chiball tunnin jälkeen olo on sekä vireä, että levollinen. Soveltuu kaikille myös raskaana oleville.

Lavis®

Uusi, hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin. Tunnilla tanssitaan tuttuja lavatansseja, kuten humppa, jenkka, rock/jive, chacha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Sopii kaikille.

Core

Keskivartalotreeni, joka keskittyy kehon korsettilihaksiin. Keskivartaloa muokkaava ja vahvistava tunti. Tunnilla treenataan monipuolisesti keskivartalon lihaksia.

Kahvakuula

Kiinteydy kahvakuulailemalla! Kahvakuulan valtti on sen monipuolisuus. Pystyt tekemään kokonaisvaltaisia ja dynaamisia toiminnallisia liikkeitä. Liikkeet ovat "isoja", joten myös aerobinen kunto kasvaa. Tunti sopii kaikille, valitset vain itselle sopivimman kahvakuulan.

NiskaSelkä

Yksinkertainen, mutta tehokas alkulämmittely, jossa avataan liikeratoja ja lämmitellään kireitä lihaksia. Lihaskunto-osuudessa vahvistetaan lihaksia, pyrkien hyvään tasapainoon. Tunnilla käytetään erilaisia välineitä esim. käsipainoja, keppiä, levypainoja, voimatankoja jne. Lopussa hyvä venyttely. Sopii kaikille niskahartia vaivojen ja selkäongelmien hoitoon ja ennaltaehkäisyyn.

Pilates

Pilateksessa opetellaan kehon ja liikkeen hallintaa. Se kehittää koordinaatiokykyä, liikkuvuutta ja lihastasapainoa. Pilates vahvistaa etenkin kehon syviä lihaksia sekä opettaa niiden käyttöä ja toimii koko ryhdin tukena. Pilatekselle on ominaista hengityksen yhdistäminen liikkeeseen tavalla, joka edistää liikkeen virtaavuutta ja mahdollistaa liiketoimintojen oikeat ajoitukset. Tunnilla käytetään erilaisia välineitä esim. palloja, pilatesrenkaita, kuminauhoja, flow tonic (kiekot) jne. Tunti soveltuu vasta-alkajasta kokeneempaan. Voit tulla koska tahansa mukaan.

Jooga

Aloita viikkosi virkistävällä ja rauhoittavalla joogalla! Tavoitteena on, että tämän tunnin jälkeen saat illan toimet sujumaan ja unen maistumaan. Liikumme lempeästi kehon ehdoilla ja keskitymme hengityksen rytmiin. Samalla mieli tyyntyy kohti hiljaista keskusta. Voit olla ensikertalainen tai aiemmin joogaa harjoittanut. Etenemme rauhalliseen tahtiin joten mukaan on helppo tulla milloin vain.

Yin jooga

Yin jooga on syvävenyttävä, kehoa huoltava, stressinpoisto tunti. Se sopii hyvin muiden urheilumuotojen lisänä kehoa huoltavana harjoituksena. Yin jooga parantaa myös keskittymiskykyä. Liikkeet tehdään pitkäkestoisina ja oman kyvyn mukaan. Ego heitetään narikkaan heti tunnin alussa ja keskitytään vain omaan tekemiseen. Hengitys on tärkeä osa harjoittelua ja oikein tehtynä auttaa pääsemään syvemmälle asanoihin. Mukana tulisi olla myös vähän lämpimämpää vaatetusta esim. pitkähihainen paita ja sukat. Tunti loppuu aina loppurentoutukseen.

Kevytbody

Lyhyen ja helpon alkuverryttelyn jälkeen tunnilla tehdään lihaskuntoliikkeitä monipuolisesti koko kehon lihaksistoon kohdistuen. Kevytbody tunti kehittää lihaskuntoa ja erityisesti lihaskestävyyttä.Tunti sopii kaikille, koska jokainen voi säädellä oman treeninsä intensiteettiä.

Rasvanpoltto-Fatburner

Tehokas helpoista perusaskeleista koostuva tunti hyvän musiikin tahdissa. Koko tunti liikutaan kappale kerrallaan, välillä reippaammin sykettä nostaen, välillä lihaskuntoa vahvistaen. Lopussa lyhyet palauttavat venytykset. Tunnilla ei ole lattialla tehtävää lihaskunto-osuutta eikä käytetä välineitä. Perustunti, joka sopii kaikille jo jonkin verran liikkuneille.

DanceMix 60

Tehokas ja hauska tunti! Tunti sisältää vaikutteita Zumbasta, Bailatinosta, Lattarista, Hiphopista ja Jazzista. Tällä tunnilla pidetään kunnon bileet ja pääset tanssimaan sydämen kyllyydestä. Tunti sopii kaikille tanssista ja "hauskanpidosta" pitäville.

Vatsat 25

Vatsat tunnilla treenataan monipuolisesti keskivartalon lihaksia; vatsaa ja kylkiä. Tunti kehittää keskivartalon lihasten kuntoa ja syviä lihaksia.

Kehonhuolto 25

Kehonhuolto avaa ja huoltaa kehoa erilaisin venytyksia, rullauksin ja avaavin liikkein. Yhdistä kehonhuolto kuntosaliharjoitteluusi ta edelliseen (Core) tuntiin.

Special Friday 60

Joka viikko vaihtuva teema ja vaihtuva ohjaaja. Perjantai-illan spesiaali tunti, jossa järjestetään kivoja "yllätyksiä" aina välillä.

Pakarat 25

Pakarat tunnilla keskitytään "olennaiseen" pakaroihin. Tunnilla treenataan jalkojen lihaksistoa välineiden avulla tai ilman (step-lauta, kuminauha, voimatanko jne.), jokainen voi säädellä tunnin rankkuutta itse. Sopii kaikille. 

Les Mills BODYPUMP® 60 min

Yksi tunti, yksi levytanko ja kehon suurimmat lihakset töissä! BodyPump on yksi nopeimmista keinoista pistää koko keho kuntoon, koska se haastaa kaikki kehosi lihasryhmät intensiiviseen treeniin kyykkyjen, työntöjen, nostojen ja kääntöjen avulla. Tieteellisesti tutkitut ja testatut treeniliikkeet, helppo koreografia, motivoiva ohjaaja, sekä äärimilleen viety treeni takaavat, että ylität itsesi joka ikinen kerta! Tunnilla voit valita painot oman tasosi ja tavoitteidesi mukaisesti 2-42 kilon väliltä.

Lasten Showtanssi

Tunneilla tärkeintä on iloinen ja reipas mieli sekä liikunnan ilo! Tunneilla kehitetään tanssissa tarvittavia perustaitoja- ja tekniikkaa. Lapsi oppii tuntemaan omaa kehoaan sekä omia kehonliikkeitään. Lopussa n. 15 min venyttely/core osuus, jossa keskitytään liikkuvuuteen ja kehitetään keskivartalon hallintaa. Show-tunnilla soi kaikenlainen tanssimusiikki ja tämänpäivän pophitit. Tunti on tarkoitettu kaikille lapsille, jotka ovat kiinnostuneita tanssimisesta.

Virtuaalitunti™ ReidetVatsaPakarat 30 min

Tunti keskittyy kehon suuriin lihasryhmiin. Voit osallistua tunnille, vaikka sinulla ei olisi kokemusta ryhmäliikunnasta. Tunnilla ei ole askellusta ja liikkeet ovat helppoja ja turvallisia. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ NiskaHartiatSelkä 30 min

Tunti on kokonaisuus, joka vahvistaa, venyttää ja rentouttaa. Vahvistavat liikkeet pohjautuvat pilatekseen, joogaan tai kuntojumppaan. Lisäksi venytetään ja avataan kireyksiä aktiivisilla avaavilla liikkeillä. Rauhallista ja rentouttavaa. Välineet: jumppamatto ja jumppakuminauha

Virtuaalitunti™ Keskikeho 30 min

Tunnilla kehitetään ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Vatsa- ja selkälihasten liikkeet muokkaavat kehosi asentoa ja kehonhallinta kehittyy tasapainoissa. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ Kahvakuula 30 min

Tunti on harjoittelua, joka vaikuttaa koko kehoon. Tunnin välineenä on 6 kg tai 8 kg kahvakuula ja liikkeet ovat toiminnallisia. Kahvakuula on lihaskuntoharjoittelua, mutta nostaa sykettä suoritusjaksoilla tehokkaasti. Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta kahvakuulaharjoittelusta. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Välineet: jumppamatto, kahvakuula, käsipaino 2 kg tai 3 kg (alkulämmittely)

Virtuaalitunti™ Sisäpyöräily 30 min

Sisäpyöräily on hauskaa ja tehokasta. Perustunti, jossa hiki otetaan pintaan vauhdikkailla jaksoilla ja vastuksilla. Sisäpyöräilyssä polkutekniikat ovat turvallisia ja tunnin rakenne sopii niin aloittelijalle kuin kokeneemmallekin pyöräilijälle. Tunnin alussa opastus pyörän säätämiseen. Kuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Välineet: sisäpyöräilypyörä

Virtuaalitunti™ Pilates 

Pilates-harjoittelua kehon huoltamiseen. Pilateksen avulla vapautat kehosi kireyksistä ja vahvistat ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Lihashuoltoa ja syvien lihasten harjoittelua, Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min.

Virtuaalitunti™ Venyttely 30 min

Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa.  Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ Jooga 30 min

Jooga on dynaaminen länsimaiseen Astanga-joogaan perustuva tunti, jossa liikkeet sulautetaan yhteen hengityksen avulla. Tunti huoltaa kehoa ja mieltä. Voimistaa ja vahvistaa kehoa sekä parantaa keskittymiskykyä. Tunnille voit osallistua ilman aikaisempaa kokemusta joogasta. Rauhallista ja rentouttavaa.  Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ Kiinteytys 30 min

Alkulämmittelyn jälkeen muokataan vaihtelevasti koko vartalon lihaksia. Vastuksena käytetään omaa kehoa ja kevyitä lisäpainoja. Tunti päättyy venyttelyyn. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Välineet: jumppamatto, käsipainot, kuminauha

Virtuaalitunti™ EF Danza 30 min

Hauska ja helppo tanssitunti. Sisältää erityylistä musiikkia, painottuen latinalaisrytmeihin. Sopii kaikille. Hauskaa ja hikistä.

Virtuaalitunti™ Teho 

Toiminnallista harjoittelua kehonpainolla ja lisäpainoilla. Liikkeiden vaikuttavuutta voi säädellä henkilökohtaisen jaksamisen mukaan vaihtoehdoilla tai lisäpainoilla. Teho ei ole jumppaa, Teho on treeniä. Lihaskuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: tanko, painokiekot, step-lauta, jumppamatto

Virtuaalitunti™ Kamppailu 

Nyrkkeilyä, taistelulajeja ja sykkeennostoa. Tunnilla vuorottelevat iskusarjat, potkut ja hyppy/juoksuosiot. Lihaskuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Tunnin kesto 30 min.