Tuntikuvaukset

Tuntikuvaukset

Virtuaalitunti™ ReidetVatsaPakarat 30 min

Tunti keskittyy kehon suuriin lihasryhmiin. Voit osallistua tunnille, vaikka sinulla ei olisi kokemusta ryhmäliikunnasta. Tunnilla ei ole askellusta ja liikkeet ovat helppoja ja turvallisia. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ NiskaHartiatSelkä 30 min

Tunti on kokonaisuus, joka vahvistaa, venyttää ja rentouttaa. Vahvistavat liikkeet pohjautuvat pilatekseen, joogaan tai kuntojumppaan. Lisäksi venytetään ja avataan kireyksiä aktiivisilla avaavilla liikkeillä. Rauhallista ja rentouttavaa. Välineet: jumppamatto ja jumppakuminauha

Virtuaalitunti™ Keskikeho 30 min

Tunnilla kehitetään ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Vatsa- ja selkälihasten liikkeet muokkaavat kehosi asentoa ja kehonhallinta kehittyy tasapainoissa. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ Kahvakuula 30 min

Tunti on harjoittelua, joka vaikuttaa koko kehoon. Tunnin välineenä on 6 kg tai 8 kg kahvakuula ja liikkeet ovat toiminnallisia. Kahvakuula on lihaskuntoharjoittelua, mutta nostaa sykettä suoritusjaksoilla tehokkaasti. Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta kahvakuulaharjoittelusta. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Välineet: jumppamatto, kahvakuula, käsipaino 2 kg tai 3 kg (alkulämmittely)

Virtuaalitunti™ Sisäpyöräily 30 min

Sisäpyöräily on hauskaa ja tehokasta. Perustunti, jossa hiki otetaan pintaan vauhdikkailla jaksoilla ja vastuksilla. Sisäpyöräilyssä polkutekniikat ovat turvallisia ja tunnin rakenne sopii niin aloittelijalle kuin kokeneemmallekin pyöräilijälle. Tunnin alussa opastus pyörän säätämiseen. Kuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Välineet: sisäpyöräilypyörä

Virtuaalitunti™ Pilates 

Pilates-harjoittelua kehon huoltamiseen. Pilateksen avulla vapautat kehosi kireyksistä ja vahvistat ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Lihashuoltoa ja syvien lihasten harjoittelua, Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min.

Virtuaalitunti™ Venyttely 30 min

Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa.  Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ Jooga 30 min

Jooga on dynaaminen länsimaiseen Astanga-joogaan perustuva tunti, jossa liikkeet sulautetaan yhteen hengityksen avulla. Tunti huoltaa kehoa ja mieltä. Voimistaa ja vahvistaa kehoa sekä parantaa keskittymiskykyä. Tunnille voit osallistua ilman aikaisempaa kokemusta joogasta. Rauhallista ja rentouttavaa.  Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ Kiinteytys 30 min

Alkulämmittelyn jälkeen muokataan vaihtelevasti koko vartalon lihaksia. Vastuksena käytetään omaa kehoa ja kevyitä lisäpainoja. Tunti päättyy venyttelyyn. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Välineet: jumppamatto, käsipainot, kuminauha

Virtuaalitunti™ EF Danza 30 min

Hauska ja helppo tanssitunti. Sisältää erityylistä musiikkia, painottuen latinalaisrytmeihin. Sopii kaikille. Hauskaa ja hikistä.

Virtuaalitunti™ Teho 

Toiminnallista harjoittelua kehonpainolla ja lisäpainoilla. Liikkeiden vaikuttavuutta voi säädellä henkilökohtaisen jaksamisen mukaan vaihtoehdoilla tai lisäpainoilla. Teho ei ole jumppaa, Teho on treeniä. Lihaskuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: tanko, painokiekot, step-lauta, jumppamatto

Virtuaalitunti™ Kamppailu 

Nyrkkeilyä, taistelulajeja ja sykkeennostoa. Tunnilla vuorottelevat iskusarjat, potkut ja hyppy/juoksuosiot. Lihaskuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Tunnin kesto 30 min.

Virtuaalitunti™ Squeeze 4Venus

Tällä tunnilla saat lantionpohjalihaksesi huippukuntoon yhdistettynä tehokkaaseen koko kehon treeniin. Tunti sopii kaikille naisille. Bailamaman 4Venus -tunti on valittu myös vuoden liikuntatuotteeksi.

Virtuaalitunti™ IISEE Lime

IISEE-sisäpyöräilytunnilla näet harjoituksen aikana virtuaaliscreenillä mm. sen hetkisen tavoitetehon, treenin kulun ja jäljellä olevan treeniajan. IISEE tuo ensimmäistä kertaa parhaat ohjaajansa virtuaalimaailmaan.

Virtuaalitunti™ Flexi-Bar

Flexi-Bar tunti sukeltaa mystiseen Mind&Body-maailmaan. Hitaita ja turvallisia pilates- ja joogamaisia liikkeitä tehdään rauhallisen musiikin tahtiin niska-hartiaseutuun keskittyen. Tehoa tunnilta ei puutu sillä Flexi-Bar on suunniteltu staattisten liikkeiden kautta aktivoimaan syviä lihaksia.

Les Mills BODYBALANCE® Virtual 60

BODYBALANCE on lempeä yhdistelmä joogaa, tai chita ja pilatesta. Tunti parantaa keskittymiskykyäsi ja rauhoittaa mieltäsi. Yhdistelmä eri tekniikoita ja liikkeitä tekee tunnista fyysisen treenin luoden samalla sisäistä rauhaa ja harmoniaa. Osa tunneista pidetään sään salliessa ulkona, oma alusta mukaan. 

Les Mills BODYPUMP® Virtual 60

Maailman suosituimmalla lihaskuntotunnilla hyödynnetään levytankoa, käsipainoja sekä kehonpainoa. Voit vaihdella tunnin intensiteettiä painojen avulla. Tunti kehittää lihaskuntoa ja kiinteyttää. Välineet: Step-lauta, levytanko ja painokiekot sekä jumppamatto

Les Mills BODYCOMBAT® Virtual 55

Tämä täysin ilman kontaktia oleva korkean intensiteetin kamppailutunti on saanut vaikutteensa muunmuassa karatesta, taekwondosta, kung-Fusta ja thainyrkkeilystä. Tunnille voi osallistua kuka tahansa, sillä kokemusta kamppailulajeista ei vaadita. Pura stressiä, pidä hauskaa ja potki itsesi huippu kuntoon BodyCombatilla. 

Shape&Go45 -LIVE

Shape&Go sopii hyvin ihmisille, jotka haluavat saada 45 minuutissa aikaiseksi tehokkaan ja samalla hauskan kokovartalotreenin. Tunnin sisällön voi tehdä monella vaikeusasteella, joten tunti tarjoaa kovan tehon myös sitä hakeville. Tunti alkaa sykkeennosto-osuudella, joka lisää näin ollen tulevien harjoitteiden tehoa ja turvallisuutta. Tunnin core eli keskiosa koostuu oman kehon painolla tehtävistä kokonaisvaltaisista liikkeistä. Viimeinen jakso on suunnattu sykkeen laskulle ja rentoutukselle. Tunnilla panostetaan erityisesti koko kehoa kuormittavaan liikuntaan turvallisella ja samalla hauskalla tavalla, kuitenkin antaen maistiaisia sekä aerobicista, joogasta että pilateksesta 

Kiertoharjoittelu60 -LIVE

Kiertoharjoittelu on toiminnallista lihaskuntoharjoittelua omaa kehonpainoa ja eri välineitä apuna käyttäen. Harjoittelu on tehokasta ja tunnin aikana treenataan kehon kaikkia lihasryhmiä. Tunti sopii kaiken kuntoisille sekä miehille että naisille. 

Jooga 60 -LIVE

Mielen ja kehon yhteistyötä korostava ja kehon voimaa sekä hallintaa lisäävä harjoitus, joka vaatii sekä lihastyötä että keskittymistä. Syvät ja pinnalliset lihakset kehittyvät ja tietoisuus omasta kehosta kasvaa harjoitusten avulla. Harjoitus tehdään kunkin omasta lähtökohdasta ja omalla tasolla siten, että voima, notkeus ja tasapaino kehittyvät. Harjoituksissa korostuvat selkärangan liikkuvuutta ylläpitävät liikkeet ja toisaalta kehon vakautus. Usein tehdään myös lyhyt keskittymis- tai hengitysharjoitus tunnin alussa ja jokainen tunti päättyy loppurentoutukseen.

Kahvakuula 60 -LIVE

Kahvakuula on toiminnallisen harjoittelun tunti, jossa vahvistetaan lihaskuntoa, tasapainoa, koordinaatiota sekä kehonhallintaa. Tunnilla treenaat yhden lihaksen sijasta useaa lihasryhmää kerralla! Tunti koostuu lämmittelystä, tekniikkaharjoitteista ja liikepattereista ja lyhyestä venyttelystä. Tunti on tehokas, mutta se ei sisällä askellusta tai koreografiaa. Harjoitteet tehdään kahvakuulilla, joista jokainen voi valita itselleen sopivan oman kuntonsa ja tavoitteidensa mukaan. Kahvakuulaharjoittelu sopii niin miehille kuin naisillekin kuntotasoon katsomatta.

Pilates

Pilates-tunnilla keskitytään keskivartalon lihasten aktivoimiseen ja voimistamiseen hengityksen avulla. Keskivartalon syvien lihasten tuki vähentää rankaan kohdistuvaa painetta sekä auttaa ehkäisemään ja selättämään selkävaivoja. Pilates-harjoittelu kehittää koordinaatiokykyä ja lisää kehotietoisuutta.

Les Mills BODYPUMP® 60 min

Yksi tunti, yksi levytanko ja kehon suurimmat lihakset töissä! BodyPump on yksi nopeimmista keinoista pistää koko keho kuntoon, koska se haastaa kaikki kehosi lihasryhmät intensiiviseen treeniin kyykkyjen, työntöjen, nostojen ja kääntöjen avulla. Tieteellisesti tutkitut ja testatut treeniliikkeet, helppo koreografia, motivoiva ohjaaja, sekä äärimilleen viety treeni takaavat, että ylität itsesi joka ikinen kerta! Tunnilla voit valita painot oman tasosi ja tavoitteidesi mukaisesti 2-42 kilon väliltä. 

Les Mills BODYCOMBAT® 55 min

Tämä täysin ilman kontaktia oleva korkean intensiteetin kamppailutunti on saanut vaikutteensa muunmuassa karatesta, taekwondosta, kung-Fusta ja thainyrkkeilystä. Tunnille voi osallistua kuka tahansa, sillä kokemusta kamppailulajeista ei vaadita. Pura stressiä, pidä hauskaa ja potki itsesi huippu kuntoon BodyCombatilla. 

Les Mills BODYBALANCE® 55 min

BodyBalancessa yhdistyvät jouhevasti Jooga, Tai Chi ja Pilates. Se tekee kehostasi joustavamman ja voimakkaamman, mutta myös auttaa sinua keskittymään ja rauhoittumaan. Hallittu hengitystekniikka, keskittyminen ja harkitut, ohjatut liikesarjat, liikkeet ja asennot yhdessä musiikin kanssa luovat holistisen harjoituksen, jonka päämääränä on luoda sekä keholle että mielelle harmonia ja tasapaino. Jokainen treeni sisältää noin 45 minuuttia helppoja, mutta myös haasteita antavia harjoituksia, joita seuraa kymmenen minuutin meditaatio ja rentoutuminen. 

ZUMBA 60

Zumba on aerobinen fitness-ohjelma, jonka sisältö perustuu pääosin latinalaistansseihin. Tunnilla soi latinalaismusiikki ja parhaimpia hittejä. Zumban tanssiaskeleet perustuvat erilaisiin tanssimuotoihin, joita ovat muun muassa merengue, cumbia, reggaeton, salsa, hiphop, rumba, mambo, flamenco, samba, bachata ja kizomba.Tunti koostuu intervallityyppisestä ohjelmasta, jossa osa liikkeistä tehdään nopealla ja osa hitaammalla tempolla. Liikkeet kohdistuvat yksittäisten kehonosien sijasta koko vartaloon.Zumba-tunneilla liikkuminen on hauskaa ja helppoa. Syke nousee huomaamatta ja hiki alkaa virtaamaan.Tunneilla kaikki saavat tanssia omalla tyylillään ja antaa musiikin viedä.

Les Mills BODYTTACK® 60

BODYATTACK®-tunti ottaa huomioon niin vasta-alkajat kuin lajille omistautuneetkin. Se antaa sinulle todellisen boostin kehittäen sekä maksimikestävyyttä että peruskuntoa. Energisen musiikin säestämä tunti rakentuu intervalliosuuksista, jossa kuntoa kohottavat liikkeet vuorottelevat lihasvoimaa ja kehon hallintaa kehittävien liikkeiden kanssa. Liikkeet ja askelsarjat ovat yksinkertaisia, mutta tehokkaita. Vaihtoehtoisten liikkeiden avulla laji sopii kaikenikäisille, peruskunnosta ja taitotasosta riippumatta.

KEHONPAINOHARJOITUS

Tällä tunnilla keskitytään ennen kaikkea liikkuvuuden parantamiseen mutta myös voiman tuottoon. Tunnin alussa avataan kehoa erilaisilla flow-liikkeillä, ja haetaan liikettä ja vahvistusta niveliin. Työosiossa teemme erilaisia punnerruksia, kyykkyjä, kiertoja jne. Liikepankkia lähdetään progression avulla rakentamaan kohti haastavampia liikkeitä. Tunti tukee loistavasti esim. kuntosaliharjoittelua. Avainsanoja ovat toiminnallisuus (functionality), liikkuvuus (mobility), liike (movement) ja voima (strength).

KEHONHUOLTO

Kehonhuolto on erittäin tärkeää niin kuntoliikkujille, urhelijoille kuin toimistotyöläisille. Vartalon pitäminen liikkuvana ja elastisena vähentää loukkaantumisriskejä, sekä vähentää oleellisesti erilaisia kiputiloja ja auttaa sinua palautumaan nopeamman treenistä. Tunnilla tehdään erilaisia avaavia liikkeitä, dynaamisia ja staattisia venytyksiä sekä tasapainoa tukevia harjoitteita. Tunnilla käytetään ajoittain myös apuvälineitä, kuten putkirullia.