Mikä ihmeen Farkkupeppu-tunti? Ota selvää mitä uutuustunnilla tehdään.

13.2.2020 11:36

Viime vuonna lanseerattu Farkkupeppu-tunti nousi nopeasti yhdeksi ryhmäliikuntakalenterin suosikeista ja nyt vuosi 2020 päästään starttaamaan uusilla tuntisisällöillä, joten on hyvä hetki pysähtyä pohtimaan, mikä pakaroissa ja Farkkupeppu-tunnissa meitä vetää puoleensa.

Hauskuus ja hyvä fiilis!

FarkkuPeppu-tunneilta kerätty asiakaspalaute kiteyttää vahvasti sen, mitä tunti osallistujille merkitsee - siellä on hauskaa ja jää hyvä fiilis! Hyvän fiiliksen takana on huomaamatta tehty tehokas treeni, joka on keskittynyt ennen kaikkea pakaroiden ja keskivartalon seudulle. Energinen musiikki ja innostava ohjaaja nostavat tunnelman kattoon ja tsemppaavat treenaajia tekemään parhaansa hymy huulilla. Moni on tullut tunnille alunperin muokkaamaan pakaraa, mutta jäänyt koukkuun ennen kaikkea hyvän meiningin ansiosta. 

Pari sanaa pakarasta

Pakara on lihas, jonka nimi on liitetty monen ryhmäliikuntatunnin, treenin ja liikkeen nimeen. Pakara on mielenkiintoinen lihas, sillä niin monella treenaajalla siihen liittyy vahvoja tavoitteita. Joku haluaa muokata sen kokoa ja muotoa pienemmäksi tai suuremmaksi ja jotain toista taas kiinnostaa pakara suorituskyvyn näkökulmasta. Pakara on kehon suurin ja vahvin lihas ja sillä on merkittävä rooli lonkkanivelen ojentajana, joten pakara on tärkeä lihas, kun mietitään urheilijan suorituskykyä monessa eri lajissa. Urheilun lisäksi me tarvitsemme pakaralihaksia jokapäiväisen toimintakyvymme kannalta - yhtään askelta ei oteta ilman pakaroita!

Pakaroiden muokkaaminen niiden ulkonäön kannalta on monen tekijän summa. Mikäli pakaroihin toivoo lisää lihasta, niin ne tarvitsevat osakseen kovaa ja nousujohteista voimaharjoittelua. Kaikki treeniliikkeet, joissa ojennetaan lonkkaniveltä, kohdistuu pakaralihaksille. Tutuimpia pakaraliikkeitä ovat varmasti erilaiset kyykyt ja nostot. 

Treenin lisäksi tuloksiin vaikuttaa tietenkin myös ravitsemus. Lihasmassan kasvattajilla ja kiinteytyjillä päähuomio tulee olla treenissä, mutta ravitsemuksen viilaaminen kuntoon varmistaa toivotut tulokset. Mikäli taas toivoo ennen kaikkea painonpudotusta, niin päähuomio tulee olla ravitsemuksessa ja treenillä tuetaan tavoitteiden toteutumista.

Farkkupeppu-tunti on tehokasta täsmätreeniä pakaroille

Farkkupeppu-tunti on takuuvarma yhdistelmä bilefiilistä, energistä treeniä ja  huippuhyvää musiikkia. Tunti sisältää tehokkaita liikkeitä pakaroille, reisille ja keskivartalolle. Tunti koostuu aerobisista osuuksista ja lihaskuntoharjoitteista seisten ja lattialla. Tänä vuonna on mukana myös tanssillisia elementtejä. Konseptin takana on Svetlana Pihlman.

Tervetuloa mukaan!

Lue myös nämä
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20