Tuntikuvaukset

Tuntikuvaukset

Live-tunnit

ALOITTELIJA SPINNING

Se viikon kevyempi spinning-tunti. Iloista ja letkeää menoa vaihtelevan musiikin tahdissa. Sopii myös aivan vasta-alkajille.

CORE

Core-tunnilla teemme tehokkaan keskivartalotreenin kehon omalla painolla. Tehdään pääosin matolla. Core-tunti ei sisällä lämmittelyä, joten lämmittelethän etukäteen.

EASY AEROBIC

Vauhdikkaita sykettä nostavia askellussarjoja musiikin tahtiin ja väliin lihaskuntoharjoitteita. Lopussa pienet venyttelyt.

FITBALL

Fitball on koko kehon leikkisä mutta tehokas lihaskuntotunti, jossa korostuvat keskivartalon lihakset ja ennen kaikkea tasapaino. Tunnin aikana pallon päällä istutaan, maataan, sitä pompotellaan jne. Fitball-jumpan avulla löydät työtä tekevät lihasryhmät ja opit myös käyttämään niitä.

HARD SPINNING 

Hard Spinning on erittäin kovatempoinen, räväkkä ja sykkeitä nostattava tunti. Vauhdikkaan musiikin tahdissa poljetaan pitkää ylämäkeä ja nopeita tempoajoja. Tällä tunnilla harjoitellaan sekä vauhti- että nopeuskestävyyttä. Sopii kilpapyöräilijöille ja itsensä haastajille.

HATHA JOOGA

Perinteinen Hatha Jooga on kokonaisvaltainen liikuntamuoto. Yhdessä tutkimme seisoma- ja istuma-asanoita, eteen- ja taaksetaivutuksia, kiertoliikkeitä sekä ylös-alaisinasentoja. Hengitysharjoitusten ja meditaation avulla rauhoitat mielesi ja löydät yhteyden itseesi.

HIIT

HIIT eli High Intensity Interval Training, on kovatehoinen intervalliharjoitus, joka antaa buustia rasvanpoltolle ja kehittää tehokkaasti hapenottokykyäsi. Tuntiin sisältyy lämmittely ja palauttelu sekä 4-5 intervalliosuutta. Tunnilla tehdään helppoja sykettä nostavia liikkeitä kehon omalla painolla ja saatetaan käyttää lisäpainoja matalamman sykealueen osuuksissa. Intervallitreeni saa aikaan EPOC-ilmiön (excess post-exercise oxygen consumption), jolloin energiankulutus on koholla vielä pitkään harjoituksen loputtuakin. Tunti on rankahko, joten se ei sovellu vasta-alkajille. 

JOOGA

Rauhalliseen tahtiin tehtäviä kehoa avaavia, lihaskuntoa ja tasapainoa kehittäviä liikkeitä. Aurinkotervehdykset ja muita joogan perusliikkeitä.

KAHVAKUULA

Tehokas lihaskuntotunti kahvakuulalla, ei vaadi aiempaa osaamista. Liikkeissä mukana vartalon syvät tukilihakset. Tunti kehittää lihaskestävyyttä sekä tasapainoa.

KEPPIJUMPPA

Tällä tunnilla tehdään koko vartalon keppijumppaa. Liikkuvuusharjoittelua ja lempeää ryhdin sekä tasapainon korjausta. 

LANTION SYVÄVENYTTELY

Tunnin aikana keskitytään venyttämään lantiota ympäröiviä lihaksia. Venytykset ovat pitkäkestoisia ja hyvin voimakkaita. Venytysliikkeiden tarkoitus on kiihdyttää aineenvaihduntaan lantion alueella, parantaa liikkuvuutta ja tuoda helpotusta lonkan ja lantion alueen lihasten kireystiloihin.

MINIBANDS 

Minibands on tehokas apuväline treeneihin ja helppo käyttää. Kuminauha auttaa sinua saamaan kunnolla kontaktin lihakseen ja antaa enemmän vastusta erilaisiin lihaskuntoliikkeisiin kuin pelkkä kehon oma paino. Kuminauhoja on eri vahvuisilla vastuksilla ja voit valita niistä itsellesi sopivan. Tunnilla tehdään lihaskuntoliikkeitä koko keholle.

NISKA-HARTIA-SELKÄ

Ylävartalon vetreytystä ja lihaskuntoa. Välineinä voidaan käyttää tankoa, käsipainoja ja kuminauhaa.

PILATES FLOW

Pilates Flow -tunnilla edetään liikkeestä toiseen sulavasti ja rauhallisesti. Liikesarjat etenevät vaikuttavasta kehonosasta toiseen, jolloin treenistä tulee monipuolinen ja tehokas. Pilates Flow tunnin avulla pyritään kiinteyttämään vartaloa ja lisäämään voimaa. Ennen kaikkea harjoitellaan keskittymiskykyä, tasapainoa ja keskivartalon hallintaa, joka kehittää syvätuntoaistiasi eli hahmotat vartalosi paremmin. Tunti sopii kaikille liikkujille, olitpa sitten ensikertalainen tai pilatesta jo aiemmin harrastanut treenaaja. 

PILOXING®

Piloxing on sekoitus nyrkkeilyä, pilatesta ja tanssia. Nyrkkeily on tunnin aerobinen lämmittelyosuus, pilateksella harjoitetaan tasapainoa ja keskikehon hallintaa ja lopuksi irrotellaan tanssilla. Tunnin painopiste on syvien vatsalihasten harjoittamisessa ja saada hiki virtaamaan! Intensiivinen, vauhdikas tunti.

PUMP

Lihaskuntoa kehittävä tunti. Pump-tunnit koostuvat erillisistä lihasryhmäkohtaisista musiikkikappaleista sekä alkulämmittelystä ja loppuverryttelystä.Tunnin aikana käydään läpi kehon suurimmat lihasryhmät välineinä levytanko ja käsipainot. Jokainen voi harjoitella omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivimmat painot. 

RVP

R-reidet, V-vatsa, P-pakarat. Tunti keskittyy kehon suuriin lihasryhmiin. Tunnilla aloitetaan lämmittelyllä ja liikkeet ovat helppoja ja turvallisia. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä reipas perusjumppatunti.

SPINNING

Musiikin säestämänä energinen, tehokas ja mukaansatempaava sisäpyöräilytunti, johon voi osallistua sekä aloittelija, että kilpapyöräilijä.

STEP 

Step on intensiivinen, vauhdikas ja hauska askellustunti steppilaudalla. Stepin avulla parannat aerobista kuntoasi sekä suurten lihasryhmien, kuten reisien ja pakaroiden lihaskuntoa.

SYVÄVENYTTELY

Rauhallinen tunti, jossa venytysasennot pidetään pidemmän aikaa. Avaa lihaskalvoja, lisää lihasten hapensaantia ja rentouttaa. Parantaa ryhtiä ja lihasten suorituskykyä.

TERÄSPAKARAT

Teräspakarat on tunti, jossa pääpaino on pakaralihaksissa. Tunnin aikana tehdään useita tehokkaita ja voimakkaita liikkeitä, joiden avulla haetaan peppuun sekä muotoa, että ryhtiä. Tunnin aikana voidaan käyttää kaikki mahdollisia apuvälineitä mitä ryhmäliikuntasalista löytyy.

ZUMBA

Mukaansa tempaava iloinen ja energinen latinorytmien tahdittama tanssitunti.

Virtuaalitunnit

Virtuaalitunti™ ReidetVatsaPakarat 30 min

Tunti keskittyy kehon suuriin lihasryhmiin. Voit osallistua tunnille, vaikka sinulla ei olisi kokemusta ryhmäliikunnasta. Tunnilla ei ole askellusta ja liikkeet ovat helppoja ja turvallisia. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ NiskaHartiatSelkä

Tunti on kokonaisuus, joka vahvistaa, venyttää ja rentouttaa. Vahvistavat liikkeet pohjautuvat pilatekseen, joogaan tai kuntojumppaan. Lisäksi venytetään ja avataan kireyksiä aktiivisilla avaavilla liikkeillä. Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto ja Theraband tuubi/ jumppakuminauha

Virtuaalitunti™ Keskikeho

Tunnilla kehitetään ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Vatsa- ja selkälihasten liikkeet muokkaavat kehosi asentoa ja kehonhallinta kehittyy tasapainoissa. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ Kahvakuula

Tunti on harjoittelua, joka vaikuttaa koko kehoon. Tunnin välineenä on 6 kg tai 8 kg kahvakuula ja liikkeet ovat toiminnallisia. Kahvakuula on lihaskuntoharjoittelua, mutta nostaa sykettä suoritusjaksoilla tehokkaasti. Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta kahvakuulaharjoittelusta. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto, kahvakuula, kiekko 2,5kg tai 5kg

Virtuaalitunti™ Sisäpyöräily

Sisäpyöräily on hauskaa ja tehokasta. Perustunti, jossa hiki otetaan pintaan vauhdikkailla jaksoilla ja vastuksilla. Sisäpyöräilyssä polkutekniikat ovat turvallisia ja tunnin rakenne sopii niin aloittelijalle kuin kokeneemmallekin pyöräilijälle. Tunnin alussa opastus pyörän säätämiseen. Kuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: sisäpyöräilypyörä

Virtuaalitunti™ Venyttely

Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ Jooga

Jooga on dynaaminen länsimaiseen Astanga-joogaan perustuva tunti, jossa liikkeet sulautetaan yhteen hengityksen avulla. Tunti huoltaa kehoa ja mieltä. Voimistaa ja vahvistaa kehoa sekä parantaa keskittymiskykyä. Tunnille voit osallistua ilman aikaisempaa kokemusta joogasta. Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min. Välineet: joogamatto tai jumppamatto

Virtuaalitunti™ Kiinteytys

Alkulämmittelyn jälkeen muokataan vaihtelevasti koko vartalon lihaksia. Vastuksena käytetään omaa kehoa ja kevyitä lisäpainoja. Tunti päättyy venyttelyyn. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto, käsipainot, kuminauha

Virtuaalitunti™ EF Danza

Hauska ja helppo tanssitunti. Sisältää erityylistä musiikkia, painottuen latinalaisrytmeihin. Sopii kaikille. Hauskaa ja hikistä. Tunnin kesto 30 min.

Virtuaalitunti™ Teho 

Toiminnallista harjoittelua kehonpainolla ja lisäpainoilla. Liikkeiden vaikuttavuutta voi säädellä henkilökohtaisen jaksamisen mukaan vaihtoehdoilla tai lisäpainoilla. Teho ei ole jumppaa, Teho on treeniä. Lihaskuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: tanko, painokiekot, step-lauta, jumppamatto

Virtuaalitunti™ Kamppailu 

Nyrkkeilyä, taistelulajeja ja sykkeennostoa. Tunnilla vuorottelevat iskusarjat, potkut ja hyppy/juoksuosiot. Lihaskuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Tunnin kesto 30 min.

Virtuaalitunti™ Pilates 

Pilates-harjoittelua kehon huoltamiseen. Pilateksen avulla vapautat kehosi kireyksistä ja vahvistat ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Lihashuoltoa ja syvien lihasten harjoittelua, Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min.

Virtuaalitunti™ FarkkuPeppu

Tunti koostuu aerobisesta ja sykettä nostavasta lämmittelystä, seisten sekä lattialla tehtävistä lihaskuntoharjoitteista ja loppujäähdyttelystä. Energisen musiikin tahdittamana nostetaan hiki pintaan ja tunnelma kattoon. Bilefiilistä täynnä olevat liikkeet ovat hauskoja ja saavat taatusti hymyn huulillesi! Lihaskuntoharjoitteet keskittyvät erityisesti niille kehon alueille, joille farkkujen tiukkuus ja istuvuus asettavat vaatimuksia. Tunnin kesto 30 min.

Virtuaalitunti™ TIMMI 

TIMMI on hikinen, tehokas, selkeä ja fiilistä kohottava lihaskuntotunti. Tunti koostuu helposta alkulämmittelystä, lihaskunto-osuudesta sekä loppuverrytellystä. Liikkeet voi tehdä oman tason mukaan ja ohjaaja näyttää niistä aina helpot sekä haastavat vaihtoehdot. Tule ja timmiydy! Tunnin kesto 30 min. Välineet: käsipainot tai painokiekot