Tuntikuvaukset

Tuntikuvaukset

Live-tunnit

AKTIIVINEN VENYTTELY

Venyttelymuoto missä viedään keho venytysasentoon toistuvasti lihasten kontrolli säilyttäen. Tunnilla tehdään niin dynaamista kuin aktiivistakin venyttelyä ja samalla harjoitellaan vatsalihaksia erilaisten pitojen kautta. Aktiivinen venyttely lisää liikkuvuutta, notkeutta ja vatsalihasten voimaa pitojen ansiosta.  

CORE 

Core-tunnilla teemme tehokkaan keskivartalotreenin kehon omalla painolla. Tehdään pääosin matolla. Core-tunti ei sisällä lämmittelyä, joten lämmittelethän etukäteen. 

EASY SPINNING 

Se viikon kevyempi spinning-tunti. Iloista ja letkeää menoa vaihtelevan musiikin tahdissa. Sopii myös aivan vasta-alkajille.

HIIT

High Intensity Interval Training, on kovatehoinen intervalliharjoitus, joka antaa buustia rasvanpoltolle ja kehittää tehokkaasti hapenottokykyäsi. Tuntiin sisältyy lämmittely ja palauttelu sekä 4-5 intervalliosuutta. Tunnilla tehdään helppoja sykettä nostavia liikkeitä kehon omalla painolla ja saatetaan käyttää lisäpainoja matalamman sykealueen osuuksissa. Intervallitreeni saa aikaan EPOC-ilmiön (excess post-exercise oxygen consumption), jolloin energiankulutus on koholla vielä pitkään harjoituksen loputtuakin. Tunti on rankahko, joten se ei sovellu vasta-alkajille. 

INTEGRAL JOOGA

Joogaa, jossa joka tunnilla huomioidaan selän hyvinvointi. Selkärankaa taivutetaan taakse- ja eteenpäin, tehdään kiertoliikkeitä ja ylösalaisia asanoita joogaajan omasta lähtökohdasta käsin. Lisäksi tunnilla ohjataan rentoutus- sekä hengitysharjoituksia, jotka puhdistavat kehoa sekä auttavat keskittymään.

JOOGA

Rauhalliseen tahtiin tehtäviä kehoa avaavia, lihaskuntoa ja tasapainoa kehittäviä liikkeitä. Aurinko­ter­veh­­dykset ja muita joogan perusliikkeitä.

KEHONHUOLTO

Kehon liikkuvuutta ja sidekudoksen elastisuutta palauttavia harjoituksia eri tekniikoin. Kireyksiä avaava ja kehon nestevirtauksia aktivoiva rauhallinen tunti.

MINIBANDS

Tehokas apuväline treeneihin ja helppo käyttää. Kuminauha auttaa sinua saamaan kunnolla kontaktin lihakseen ja antaa enemmän vastusta erilaisiin lihaskuntoliikkeisiin kuin pelkkä kehon oma paino. Kuminauhoja on eri vahvuisilla vastuksilla ja voit valita niistä itsellesi sopivan. Tunnilla tehdään lihaskuntoliikkeitä koko keholle. 

MINDFUL JOOGA

Tarvitsetko enemmän tasapainoa arkeesi? Lempeällä hatha joogalla kehitämme sekä liikkuvutta että voimaa. Aloitamme ja päätämme tunnin mindfulnessharjoituksilla. Mindfulness tarkoittaa tietoista läsnäoloa ja on tapa suhtautua elämään ja olla läsnä arjen pienissäkin hetkissä.  Tutkimukset osoittavat, että säännöllisesti tehtynä mindfulness-harjoitukset voivat vähentää stressiä ja parantaa keskittymiskykyä. 

NISKA-HARTIA-SELKÄ

Ylävartalon vetreytystä ja lihas­kun­toa. Välineinä voidaan käyttää tankoa/keppiä, käsi­painoja ja kuminauhaa.

PILATES

Oikean suoritustekniikan ja hengitys­tekniikan avulla vapautat kehosi kireyksistä ja vahvistat ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Lihashuoltoa ja keskikehon syvien lihasten harjoittamista, rauhallista ja rentouttavaa.

PUMP

Lihaskuntoa kehittävä tunti. Pump-tunnit koostuvat erillisistä lihasryhmä-kohtaisista musiikkikappaleista sekä alkulämmittelystä ja loppuverryttelystä. Tunnin aikana käydään läpi kehon suurimmat lihasryhmät välineinä levytanko ja käsipainot. Jokainen voi harjoitella omalla tasollaan valitsemalla itselleen sopivimmat painot. 

RVP

R-reidet, V-vatsa, P-pakarat. Tunti keskittyy kehon suu­riin lihasryhmiin. Tunnilla aloitetaan lämmittelyllä ja liikkeet ovat helppoja ja turvallisia. Lihaskuntoa kehittävä ja kiin­teyt­tävä.

SPINNING

Musiikin säestämänä energinen, tehokas ja mukaansatempaava sisäpyöräilytunti, johon voi osallistua sekä aloittelija, että kilpapyöräilijä.

STEP

Intensiivinen, vauhdikas ja hauska askellustunti steppilaudalla. Stepin avulla parannat aerobista kuntoasi sekä suurten lihasryhmien, kuten reisien ja pakaroiden lihaskuntoa.

X-TRAINING

Haastava tunti, jossa yhdistetään kiertoharjoittelu ja intervallit. X-training kehittää sekä kuntoa ettälihasvoimaa ja harjoitteita tehdään sekä pienvälineillä että omankehonpainolla. X-training sopii sinulle, joka haluat kokeillarajojasi!

ZUMBA GOLD 

Sopii sinulle, joka olet aloittelija Zumbassa tai muuten vain suosit rauhallisempia tahteja. Zumba Goldissa mennään peruszumbaa hitaammalla vauhdilla, askelkuviot ovat yksinkertaisempia eikä tunti sisällä hyppyjä. Tanssimme Merengue’a, Salsaa, Cumbiaa, Sambaa, Tangoa, Flamencoa ym. Zumba Gold antaa päivääsi iloista energiaa ja parantaa liikkumiskykyä.

Virtuaalitunnit

Virtuaalitunti™ ReidetVatsaPakarat 30 min

Tunti keskittyy kehon suuriin lihasryhmiin. Voit osallistua tunnille, vaikka sinulla ei olisi kokemusta ryhmäliikunnasta. Tunnilla ei ole askellusta ja liikkeet ovat helppoja ja turvallisia. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ NiskaHartiatSelkä

Tunti on kokonaisuus, joka vahvistaa, venyttää ja rentouttaa. Vahvistavat liikkeet pohjautuvat pilatekseen, joogaan tai kuntojumppaan. Lisäksi venytetään ja avataan kireyksiä aktiivisilla avaavilla liikkeillä. Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto ja Theraband tuubi/ jumppakuminauha

Virtuaalitunti™ Keskikeho

Tunnilla kehitetään ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Vatsa- ja selkälihasten liikkeet muokkaavat kehosi asentoa ja kehonhallinta kehittyy tasapainoissa. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ Kahvakuula

Tunti on harjoittelua, joka vaikuttaa koko kehoon. Tunnin välineenä on 6 kg tai 8 kg kahvakuula ja liikkeet ovat toiminnallisia. Kahvakuula on lihaskuntoharjoittelua, mutta nostaa sykettä suoritusjaksoilla tehokkaasti. Sinulla ei tarvitse olla aikaisempaa kokemusta kahvakuulaharjoittelusta. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto, kahvakuula, kiekko 2,5kg tai 5kg

Virtuaalitunti™ Sisäpyöräily

Sisäpyöräily on hauskaa ja tehokasta. Perustunti, jossa hiki otetaan pintaan vauhdikkailla jaksoilla ja vastuksilla. Sisäpyöräilyssä polkutekniikat ovat turvallisia ja tunnin rakenne sopii niin aloittelijalle kuin kokeneemmallekin pyöräilijälle. Tunnin alussa opastus pyörän säätämiseen. Kuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: sisäpyöräilypyörä

Virtuaalitunti™ Venyttely

Perusvenyttelyä rauhallisessa ja miellyttävässä tunnelmassa. Tunnilla keskitytään suurimpien lihasryhmien venyttelyyn, parannetaan lihaksien aineenvaihduntaa ja lisätään liikkuvuutta. Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto

Virtuaalitunti™ Jooga

Jooga on dynaaminen länsimaiseen Astanga-joogaan perustuva tunti, jossa liikkeet sulautetaan yhteen hengityksen avulla. Tunti huoltaa kehoa ja mieltä. Voimistaa ja vahvistaa kehoa sekä parantaa keskittymiskykyä. Tunnille voit osallistua ilman aikaisempaa kokemusta joogasta. Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min. Välineet: joogamatto tai jumppamatto

Virtuaalitunti™ Kiinteytys

Alkulämmittelyn jälkeen muokataan vaihtelevasti koko vartalon lihaksia. Vastuksena käytetään omaa kehoa ja kevyitä lisäpainoja. Tunti päättyy venyttelyyn. Lihaskuntoa kehittävä ja kiinteyttävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: jumppamatto, käsipainot, kuminauha

Virtuaalitunti™ EF Danza

Hauska ja helppo tanssitunti. Sisältää erityylistä musiikkia, painottuen latinalaisrytmeihin. Sopii kaikille. Hauskaa ja hikistä. Tunnin kesto 30 min.

Virtuaalitunti™ Teho 

Toiminnallista harjoittelua kehonpainolla ja lisäpainoilla. Liikkeiden vaikuttavuutta voi säädellä henkilökohtaisen jaksamisen mukaan vaihtoehdoilla tai lisäpainoilla. Teho ei ole jumppaa, Teho on treeniä. Lihaskuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Tunnin kesto 30 min. Välineet: tanko, painokiekot, step-lauta, jumppamatto

Virtuaalitunti™ Kamppailu 

Nyrkkeilyä, taistelulajeja ja sykkeennostoa. Tunnilla vuorottelevat iskusarjat, potkut ja hyppy/juoksuosiot. Lihaskuntoa ja kestävyyttä kehittävä. Tunnin kesto 30 min.

Virtuaalitunti™ Pilates 

Pilates-harjoittelua kehon huoltamiseen. Pilateksen avulla vapautat kehosi kireyksistä ja vahvistat ryhtiä ylläpitäviä lihaksia. Lihashuoltoa ja syvien lihasten harjoittelua, Rauhallista ja rentouttavaa. Tunnin kesto 30 min.