Timbeskrivningar

Timbeskrivningar

Live-timmar

BODYCOMBAT®

Les Mills-pass inspirerat av kampsporter. Slag och sparkar i takt med medryckande musik förbättrar både kondition och muskelstyrka. (60 min)

BODYPUMP®

Les Mills-pass. Effektiv muskelträning för hela kroppen med skivstång och vikter. Passar även för nybörjare, alla kan träna enligt egen kondition genom att välja vikter som passar en bäst. (45 eller 60 min)

BODYBALANCE®

Les Mills BODYBALANCE® är en kombination av olika mind- och stretchbaserade träningsformer såsom yoga, pilates och tai-chi. Rörlighetsträning, styrka och balans står i centrum. Passet för dig som vill ha ökad rörlighet och bättre hållning. Passar alla och hålls i värmesalens sköna värme.

SPINNING (45 min)

Omväxlande och effektiv inomhuscykling. Förbättrar syreupptagningsförmågan och konditionen. Passet är 45 min. Passar alla.

X-Fit

Passet är supereffektivt, totalomfattande med högt tempo. Ett 60 min träningspass kläms in på 20 min. Vi tränar hela tiden på maximinivå. Egen uppvärmning före passet rekommenderas. Passet är ämnat för dem som redan har en god grundkondition och vill utmana sin kropp till nästa steg.

CXWORX®

Ett förkoreograferat pass med fokus på mage, rygg och säte. Under 30 min får du ett funktionellt och effektivt träningspass för bålen med gummiband som hjälpmedel.

ReidetVatsaPakarat 45 min

Ett pass (LårMageRumpa) där vi fokuserar speciellt mycket på att stärka upp lår-, rump- samt magmusklerna mångsidigt. Innehåller inga svåra koreografier. Under passet tränar vi med den egna kroppsvikten samt miniband. Passar alla! Innehåller uppvärmning, styrke- och pulshöjande moment samt nedvarvning.

RPM®

RPM® består av inomhuscykling i takt med kraftfull musik. Instruktören leder gruppen genom olika simulerade terränger såsom backar och slätter och utmanande stigningar mot bergstoppar. Både distans- och tempolopp tränas. Hitta din inre idrottare – svettas och förbränn kalorier medan endorfinerna rusar i kroppen. 

Boxning

Boxning tränar styrka, snabbhet, reflexer och uthållighet och är effektiv träning för hela kroppen. Passar för såväl nybörjare som tävlingssugna – alla tränar på egen nivå. Ta med handskar om du har. Den som vill sparra bör ha egen hjälm och tandskydd.

FightClub

Damernas egen boxningstimme. Boxning är effektiv träning för hela kroppen, speciellt för nacke och axlar. Träna som en boxare men på egen nivå. Ta med egna handskar om du har.

Step-rumpa-mage 60

Ett roligt och effektivt Step-pass, där kroppen vaknar upp och får svettas med hjälp av lätta stepserier till medryckande musik. Passet innehåller även rörelser som stärker mag- och sätesmuskulatur. Som redskap används den egna kroppens motstånd, tubgummiband och stepbräda. Passet innehåller inga invecklade stegserier.

Body Cirkelträning

Ett mångsidigt och roligt muskelträningspass för hela kroppen. Passet innehåller även pulshöjande moment. Som redskap använder vi egen kroppsvikt, jungle-sports-slingor, stänger och Kettlebells. Alla rörelser har flera svårighetsgrader av vilka du kan välja din egen, så passet lämpar sig för alla.

Virtuella timmar

Virtuaalitunti™ ReidetVatsaPakarat 30 min

Passet fokuserar på de större muskelgrupperna. Du kan delta i passet även om du inte har någon tidigare erfarenhet av gruppträningar. Passet innehåller inga stegkombinationer och rörelserna är enkla och trygga. Förbättrar konditionen och gör kroppen fastare. Passet tar 30 min. Redskap: fitnessmatta.

Virtuaalitunti™ NiskaHartiatSelkä

Helkroppsträning som förstärker, stretchar och avslappnar. De förstärkande rörelserna grundar sig på pilates, yoga eller konditionsträning. Dessutom stretchar vi och öppnar spänningarna med aktiva öppnande rörelser. Lugnt och avstressande pass på 30 min. Redskap: fitnessmatta och Theraband tube/gym-gummiband.

Virtuaalitunti™ Keskikeho

Passet består av bålstärkande träning för att förbättra hållningen. Mag- och ryggmuskelrörelserna förbättrar kroppens hållning och kroppskontrollen utvecklas med balans. Förbättrar konditionen och gör kroppen fastare. Passet tar 30 min. Redskap: fitnessmatta.

Virtuaalitunti™ Kahvakuula

Helkroppsträning. Rörelserna är funktionella med Kettle Bells på 6 och 8 kg som redskap. Med Kettle Bells tränar du muskelstyrkan, men under prestationsserier höjs pulsen effektivt. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av Kettle Bells-träning. Muskelstärkande och gör kroppen fastare. Passet tar 30 min. Redskap: fitnessmatta, Kettle Bells, viktskiva 2,5 kg eller 5 kg.

Virtuaalitunti™ Sisäpyöräily

Cykling inomhus är roligt och effektivt. Ett grundpass där vi tar ut svetten med fartfyllda serier och motstånd. Vid inomhuscykling är tramptekniken säker och passets struktur passar för såväl nybörjare som mera erfarna cyklister. I början av passet justeras cykeln under handledning. Konditions- och uthållighetsträning. Passet tar 30 min. Redskap: spinningcykel.

Virtuaalitunti™ Venyttely

Grundstretching i lugn och behaglig stämning. Under passet koncentrerar vi oss på att tänja de stora muskelgrupperna, förbättra musklernas ämnesomsättning och att öka rörligheten. Lugnt och avstressande. Passet tar 30 min. Redskap: fitnessmatta.

Virtuaalitunti™ Jooga

Yogan baserar sig på den dynamiska västländska Astanga-Yogan, där rörelserna kombineras med andningen. Passet vårdar både kropp och knopp. Styrker och stärker kroppen och förbättrar koncentrationsförmågan. Du kan delta i passet utan tidigare erfarenhet av yoga. Lugnt och avstressande.

Virtuaalitunti™ Kiinteytys

Uppvärmningen följs av varierande träning för hela kroppen. Som motstånd använder vi vår egen kropp och lätta vikter. Passet avslutas med stretching. Muskelstärkande pass som gör kroppen fastare. Passet tar 30 min. Redskap: fitnessmatta, hantlar, gummiband.

Virtuaalitunti™ EF Danza

En rolig och lätt danstimme. Passet består av olika musikstilar med betoning på latinska rytmer. Passar alla. Roligt och svettigt. Passet tar 30 min.

Virtuaalitunti™ Teho 

Funktionell träning med den egna kroppsvikten samt vikter som motstånd. Passet passar också för män. Du kan anpassa rörelserna enligt din egen kondition, och använda extra vikter vid behov. Utvecklar muskelkonditionen och uthålligheten. Längd 30 min. Redskap: skivstång, vikter, step-bräda, gympamatta.

Virtuaalitunti™ Kamppailu 

Boxning, kampsporter, pulshöjning. Passet passar också för män. Timmen varieras med slagserier, sparkar samt hopp- och löpningsinslag. Förbättrar muskelkonditionen och uthålligheten. Längd 30 min.

Virtuaalitunti™ Pilates 

Ta hand om din kropp under ett Pilates-pass. Med hjälp av pilates frigör du spänningar i kroppen och stärker hållningen. Vårda dina muskler och träna upp den djupa muskulaturen. Passet är lugnt och avslappnande. Passets längd 30 min.

Virtuaalitunti™ FarkkuPeppu

Timmen består av aerobisk och pulshöjande uppvärmning stående samt muskelövningar på golvet och avslutas med avkylning. I takt med den energiska musiken höjer vi tempot och stämningen till max. Rörelserna har en rolig festkänsla och får dig garanterat att dra på munnen! Muskelövningarna fokuserar särskilt på de kroppsdelar som ställer vissa krav på att dina tajta jeans sitter bra. Timmen varar 30 min.

Virtuaalitunti™ TIMMI

TIMMI är en svettig, effektiv, tydlig och uppiggande muskelkonditionstimme. Timmen består av lätt uppvärmning, muskelkonditionsdel samt avslutande stretchning. Rörelserna kan utföras efter deltagarens egen nivå och instruktören visar både lätta och mer utmanande alternativ. Delta och kom i form! Timmen varar 30 min. Redskap: hantlar eller viktskivor