Timbeskrivningar

Timbeskrivningar

Live-timmar

CORE

En styrketräningsklass för core-muskulaturen, d.v.s. kroppens "kärna" - bål, rygg och bäckenmuskulatur. Man använder av sig sin egen kroppsvikt. Gärna gör egen uppvärmning innan.

DANCEBIC

Fartfyllda och roliga, men ändå enkla stegkombinationer till takten av härlig och svängde musik inblandat med lite styrketräning med egen kroppsvikt. Timmen slutar med en kort stretch

EVERYBODY

Effektiv blandning av styrketräning för hela kroppen med egen kroppsvikt eller med vikter. Svängade musik och roliga kombinationer. Du får garanterat upp pulsen. Timmen slutar med en kort stretch.

FITBALL

En leksam, men en mycket effektiv timme där bålens muskler och din balans sätts på prov. Under timmen sitter vi på bollen, ligger på den, studsar med den osv. Med Fitball träningen hittar du snabbt de muskler som skall jobba och du lär dig använda dem.

GROUPBEAT ACTION

Hård timme med uppförs- och nedförsbacke, fart och farliga kurvor. Motståndsskruven är i bruk hela timme, vilket gör den varierande och tung. 

GROUPBEAT EXPRESS

En blandning av uthållighet och fart. Den snabba och korta timmen är ändå effektiv och utmanar dig på ett helt nytt sätt.

GROUPBEAT RACE

Välkommen på Tour De France! Intensiv träning på cykeln där du fort når den anaerobiska gränsen och måste verkligen sätta din ork på prov. 

HATHA YOGA

Traditionell Hatha Yoga är en holistisk träningsform. Tillsammans utforskar vi stående och sittande positioner, fram och bak böjningar, rotationsrörelser, upp och ner positioner. Genom andningsövningar och meditation, hittar du inre lugn och kontakt med dig själv.

HIIT

High-Intensity Interval Training. HIIT är en form av konditionsträning där du tränar på en hög intensitet och sedan vilar, alltså tränar i intervall. Intervallen kan pågå mellan 15-120 sek beroende på aktivitet. Intervallerna upprepas sedan ett visst antal gånger under ett träningspass. Denna typ av träning skapar sedan något som kallas för EPOC (excess post-exercise oxygen consumption) som i sin tur ökar din förbränning långt efter träningspasset. Passet är någorlunda tufft, så det rekommenderas inte för nybörjare.

KETTLEBELL

En effektiv och enkel träning som passar dig som vill träna styrka, uthållighet och explosivitet.

KONTTORI PIKA

Just för dig som jobbar på en byrå. Timmen passar just för dig som sitter mycket och är stel i nacken. Under timmen används vikter och egen kroppsvikt. Timmen innehåller också rörelser som tänjer och stretchar.

MINIBANDS

Ett lättanvänt och mycket effektivt träningsredskap. Gummibandet hjälper dig att hitta kontakten med musklerna och att få en högre belastning än din egen kroppsvikt i olika muskelövningar. Till förfogandet finns minibands med olika motstånd, du väljer det som passar dig. Vi jobbar med övningar för hela kroppen.

NACKE-AXLAR-RYGG

Rörlighet och styrka till ryggen och axelpartiet. Som redskap kan man använda av sig gummiband, hantlar och käpp/stång.

PILATES MOBILITY

Grundpilates med inslag ledöppnade stretchrörelser m.a.o. mobiliserande och flytande rörelser som binds samman av mjuk musik

PILOXING®

Boxning, dans och pilates. Boxning är styrka och kondition, pilates är för att sträcka ut musklerna och träna balans. Dansen är att dansa loss som på ett dansgolv. Passets fokus är djupa magmuskler och att få svetten rinna! Hög energisk timme!

PUMP

Styrkepass med skivstång och hantlar. Du arbetar med kroppens alla stora muskler och använder dig av vikter för att anpassa till din egen nivå. En muskelgrupp per låt och stretching på slutet.

RVP

R-Lår, V-Mage, P-Rumpa. Man börjar med uppvärmning och med enkla och trygga rörelser tränar de stora muskelgrupperna samtidigt som man höjer pulsen.

STÅLSTJÄRT

Under timmen jobbar vi huvudsakligen med stjärtens olika muskler. Vi försöker få både form och styrka i alla de 3 stora stjärtmusklerna. Rörelserna är effektiva och känns just där det skall kännas, i stjärten. Under timmen använder vi olika redskap som finns i gruppträningssalen.

ZUMBA

Dansa Zumba och träna hela kroppen. Zumba är så roligt att du glömmer bort att det faktiskt är ett träningspass. Effektiv träning till bl.a. latinska rytmer.

Virtuella timmar

Virtuaalitunti™ ReidetVatsaPakarat 30 min

Passet fokuserar sig på de större muskelgrupperna. Du kan delta i passet även om du inte har någon tidigare erfarenhet av gruppträningar. Passet innehåller inga stegkombinationer och rörelserna är enkla och trygga. Förbättrar konditionen och gör kroppen fastare. Passet tar 30 min. Redskap: Fitnessmatta

Virtuaalitunti™ NiskaHartiatSelkä

Helkroppsträning som förstärker, stretchar och avslappnar. De förstärkande rörelserna grundar sig på pilates, yoga eller konditionsträning. Dessutom stretchar vi och öppnar spänningarna med aktiva öppnande rörelser. Lugnt och avstressande pass på 30 min. Redskap: Fitnessmatta och Theraband tube/gym-gummiband

Virtuaalitunti™ Keskikeho

Passet består av bålstärkande träning för att förbättra hållningen. Mag- och ryggmuskelrörelserna förbättrar kroppens hållning och kroppskontrollen utvecklas med balans. Förbättrar konditionen och gör kroppen fastare. Passet tar 30 min. Redskap: Fitnessmatta

Virtuaalitunti™ Kahvakuula

Helkroppsträning. Rörelserna är funktionella med Kettle Bells på 6 och 8 kg som redskap. Med Kettle Bells tränar du muskelstyrkan, men under prestationsserier höjs pulsen effektivt. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av Kettle Bells-träning. Muskelstärkande och gör kroppen fastare. Passet tar 30 min.
Redskap: Fitnessmatta, Kettle Bells, vikt 2,5 kg eller 5 kg

Virtuaalitunti™ Sisäpyöräily

Cykling inomhus är roligt och effektivt. Ett grundpass, där vi tar ut svetten med fartfyllda serier och motstånd. Vid inomhuscykling är tramptekniken säker och passets struktur passar för såväl nybörjare som mera erfarna cyklister. I början av passet justering av cykeln under handledning. Konditions- och uthållighetsträning. Passet tar 30 min. Redskap: Spinningcykel

Virtuaalitunti™ Venyttely

Grundstretching i lugn och behaglig stämning. Under passet koncentrerar vi oss på att tänja de stora muskelgrupperna, att förbättra musklernas ämnesomsättning och att öka rörligheten. Lugnt och avstressande. Passet tar 30 min. Redskap: Fitnessmatta

Virtuaalitunti™ Jooga

Yogan baserar sig på den dynamiska västländska Astanga-Yogan, där rörelserna kombineras med andningen. Passet vårdar både kropp och knopp. Styrker och stärker kroppen och förbättrar koncentrationsförmågan. Du kan delta i passet utan tidigare erfarenhet av yoga. Lugnt och avstressande.

Virtuaalitunti™ Kiinteytys

Uppvärmningen följs av varierande träning för hela kroppen. Som motstånd använder vi vår egen kropp och lätta vikter. Passet avslutas med stretching. Muskelstärkande pass som gör kroppen fastare. Passet tar 30 min. Redskap: Fitnessmatta, hantlar, gummiband

Virtuaalitunti™ EF Danza

En rolig och lätt danstimme. Passet består av olika musikstilar med betoning på latinska rytmer. Passar alla. Roligt och svettigt. Passet tar 30 min.

Virtuaalitunti™ Teho 

Funktionell träning med den egna kroppsvikten samt vikter som motstånd. Passet passar också för män. Du kan anpassa rörelserna enligt din egen kondition, och använda extra vikter vid behov. Utvecklar muskelkonditionen och uthålligheten. Längd 30 min. Redskap: skivstång, vikter, step-bräda, gympamatta.

Virtuaalitunti™ Kamppailu 

Boxning, kampsporter, pulshöjning. Passet passar också för män. Timmen varieras med slagserier, sparkar samt hopp- och löpningsinslag. Förbättrar muskelkonditionen och uthålligheten. Längd 30 min. 

Virtuaalitunti™ Pilates 

Ta hand om din kropp under ett Pilates-pass. Med hjälp av pilates frigör du spänningar I kroppen och stärker hållningen. Vårda dina muskler och träna upp den djupa muskulaturen. Passet är lugnt och avslappnande. Passets längd 30 min.